Tomordok Kupa Kalotaszentkirály

SC Hírös-Ép

A hagyományokhoz híven május első hétvégéjén Kalotaszentkirályon jártunk a Tomordok Kupán. Évről évre boldogan utazunk el erre a tornára, ám az idei látogatás talán még különlegesebb volt.

Kertész Zoltán, Egyesületnük elnökének beszámolóját olvashatjuk:

,,Az idén is meghívást kapott Egyesületünk a Tomordok Kupa nemzetközi tornára, melyet örömmel fogadtunk, és természetesen el is utaztunk a kedves kis falucskába, Kalotaszentkirályra.

A szokásainkhoz híven erre a tornára magunkkal vittük az SOS Kecskemét Gyermekfalu csapatát, valamint kísérőit.

A hétvégén Egyesületünket az SC HÍRÖS-ÉP Kunszentmiklós U13-as csapata képviselte.

Természetesen az edzők mellett elkísérte csapatainkat még egy – két szülő, Herczeg József úr, a Szt. László LIONS Club képviselője, valamint jómagam. Így 30 főre duzzadt a küldöttség.

Péntek este 18 órára érkeztünk meg a festői környezetbe, ahol Csüdöm Norbi - az Ady Endre Iskola testnevelő tanára -, már várt minket. Ezt követően rövid eligazítást tartott számunkra a a kollégium előterében, szobáink elfoglalása után pedig megvacsoráztunk.

Vacsora után sétát tettünk a naplementében a pályára, ahol a srácok fociztak egyet, majd visszasétáltunk, ezt követte a fürdés, majd alvás, ami azért nem ment könnyen mindenkinek.

Szombat reggel 8 órakor megreggeliztünk, reggeli után délelőttre, szabad programot hirdettünk mindenki számára, ugyanis az alsó tagozatosoknak volt tornája a sportpályán.

Herczeg úrral kimentem megnézni a kicsik mérkőzéseit, és a részükre vitt ajándékokkal meghittebbé tettük a díjkiosztást (labdákkal, csokikkal).

Délután kezdődött a felsősök tornája. 6 csapat körmérkőzésben döntötte el a helyezéseket, 1 x 17 perces meccseken 5 + 1 fővel, 20 x 40 m-es füves pályán.

Részvevő csapatok:

Kalotaszentkirály 1, 2

Szilágylompért

Kőrösfő

SOS Gyermekfalu, Kecskemét

SC HÍRÖS-ÉP, Kunszentmiklós

Én elvállaltam az SOS gyerekek irányítását, mert Zsuzsa néni a vezetőjük, nem volt járatos a labdarúgás rejtelmeiben. Próbáltam igazi csapatként kezelni a fiúkat, és Lucát, mert volt egy hölgy játékosom is.

Stabil védelmet állítottam fel a csapat játékosaiból, kontra játékra építve, hiszen Balogh Márkban láttam a gólrúgás esélyét. Megítélésem visszaigazolódott a taktika alkalmazását illetően, mivel csak a Kalotaszentkirály 1-es csapatától kapott ki az SOS Gyermekfalu csapatunk 2:0-ra, két pontrúgásból.

A többi meccsen egyetlen gólt sem kapott csapatunk. Örömünk a játék alkalmával csak erősödött, tovább fokozódott, hiszen 8 gólt rúgtunk ellenfeleinknek részére a taktika helyes alkalmazásával, melyből Márk egymaga öt gólt rúgott be a kapuba. Gratulálunk Márknak a gólerős játékáért!

Ezzel a remek szerepléssel az SOS Gyermekfalu Kecskemét a második helyezést érte el.

A gyerekek boldogan összeölelkeztek, engem fel is akartak dobálni a levegőbe, de nehéznek bizonyultam, és földet értem idő előtt.

Az SC HÍRÖS-ÉP Kunszentmiklós csapata becsülettel helyt állt a mérkőzéseken, de a szerencse nem állt melléjük és egy – két peches gól megpecsételte a sorsukat, és az ötödik helyezést érték el.

Nem baj, lesz ez még jobb is, csak edzeni kell továbbra is. A kitartó munka, edzések meg fogják hozni a sikeres eredményeket is.

Az eredményhirdetés az iskolában, a ”katlanban” zajlott. Megjelent Póka András György a település polgármestere, Lakatos András úr, az Ady Endre Általános Iskola igazgatója, valamint régi két jó barátunk, Okos-Rigó Dénes, és Péter György Árpád, az iskola fizika-, és földrajz tanárai.

Az ünnepséget az igazgató úr nyitotta meg, melyben a megjelentek köszöntése után ismertette a tantestület határozatát, mely szerint az iskoláért tett több évtizedes jószolgálati cselekedetünkért Herczeg József, és jó magam, Kertész Zoltán a Kalotaszentkirályi Ady Endre Általános Iskola emlékkönyvébe bekerültünk, díszoklevelet adományozott részünkre, valamint Tiszteletbeli Öregdiákjának nyilvánított bennünket.

Nagyon megtisztelő ez a díj számunkra!

Ezután mi is köszönetünket fejeztük ki e nemes címért, díjért, és megígértük számukra, hogy amíg erőnkből telik, továbbra is  ápolni fogjuk ezt a sportbaráti kapcsolatot az Ady Endre Általános Iskolával.

Az ünnepélyes hangulatot követte a Tomordok Kupa eredményhirdetése.

Sok taps, örömteli ünneplés mellett kiosztottuk az érmeket, kupákat, labdákat, csokikat a győzteseknek, a részvevőknek. Mindenki boldogan, sugárzó arccal távozott a díjkiosztásról, majd elfoglalta helyét az étteremben, ahol is jóétvággyal, megérdemelten elfogyasztottuk a vacsoránkat, estebédünket.

Mi felnőttek, a jó erdélyi szilvapálinka, valamint sörök mellett elbeszélgettünk a polgármesterrel, és igazgató úrral, tanár urakkal a település múltjáról, jelenéről, jövőjéről, az iskoláról, a barátságokról.

Kellemesen, vidáman eltelt az este, majd mindenki elment nyugovóra.

Vasárnapra ébredve még reggeli után - úgy gondoltam -, hogy, a tegnapi nap örömét tovább folytatva, megörvendeztetem a csapatot, és megmásszuk a Tomordok csúcsát, mely 1.150 m magas, ha már erről a csúcsról kapta nevét a torna.

Osztatlan sikert nem arattam az ötletemmel, de végül mindenki elfogadta, így elindultunk. Dénes, és Árpi volt a kísérőnk. Nagyon szép kirándulás volt, közben Árpitól földrajzi, geológiai, történelmi ismertetést kaptunk. Mindenki kicsit elfáradva, de felért a csúcsra. Tomordok csúcsán készítettünk egy közös ”csúcsfotót”. Jutalmul kaptak tőlem sportszeletet, és vizet a ”hősök”.

Lefelé már szaladt a túracsapat a buszhoz.

Akik nem tartottak velünk kirándulni, elmentek istentiszteletre, a református templomba. Visszaérkezésünk után az iskolában tisztálkodtunk, majd elbúcsúztunk meghívóinktól, és tovább vettük az irányt Bánffyhunyadra. Itt megebédeltünk, majd elindultunk haza.

Visszautunk során a Fekete tónál még megálltunk, ahol is vásárfiát lehetett venni. Innen már egyenesen hazavezetett az utunk.

Este 20 órára szerencsésen megérkeztünk.

Ez alkalommal is szeretném megköszönni mindenkinek, aki részt vett ezen a fantasztikus kiránduláson, a jó, és segítőkész hozzáállást, a sportszerű játékot, valamint a pontos alkalmazkodást a programokhoz.

Mindenkinek Viszontlátást kívánok Kalotaszentkirályon!"

Galéria

Galéria megtekintése
(A hivatkozott galéria nem az SC Hírös-Ép Egyesület weboldalán található.)

Megosztás!

Kapcsolódó oldalak

XX. Lions Kupa

A Kecskeméti Szent László Lions Club már 20. alkalommal…